Znana jest już firma, która zbuduje rondo na pl. Władysława Reymonta, oraz docelowa organizacja ruchu. Przebudowa układu komunikacyjnego na największym skrzyżowaniu w mieście ma kosztować prawie 3,5 mln zł. Prace przygotowawcze do inwestycji ruszą prawdopodobnie jeszcze w tym roku.
Modernizację krzyżówki finansują w równych częściach miasto Złotoryja i województwo dolnośląskie. W ostatnich tygodniach obydwa samorządy wysupłały dodatkowe 1,3 mln zł. To środki, których brakowało do dopięcia inwestycji. To pozwoliło złotoryjskiemu ratuszowi, który jest inwestorem zastępczym, na rozstrzygnięcie przetargu ogłoszonego podczas wakacji. Rondo zbuduje Przedsiębiorstwo Transportowo-Budowlane (kończące właśnie przebudowę Podwala), które złożyło ofertę o wartości 3 mln 364 tys. zł. Inwestycję ma zakończyć w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy.
Złotoryjski ratusz chciałby, aby prace przy przebudowie rozpoczęły się jeszcze przed zimą. Harmonogram robót ma być ustalony z wykonawcą do końca listopada. Ma być przygotowany w taki sposób, by utrudnienia dla mieszkańców trwały jak najkrócej.
– Planujemy zacząć od elementów pozadrogowych, czyli wycinki drzew, przebudowy sieci wodociągowych i gazowych, układania chodników z kostki brukowej. Z robotami drogowymi chcemy ruszyć wczesną wiosną, gdy warunki atmosferyczne będą sprzyjające. Na pewno nie rozkopiemy pl. Reymonta w grudniu i nie zostawimy go tak na zimę – zapewnia Jacek Janiak, naczelnik Wydziału Architektury Geodezji i Rozwoju Miasta w Urzędzie Miejskim w Złotoryi. Wymiana sieci ma być realizowana w większości metodą przeciskową, bez utrudnień w ruchu samochodowym.
Przypomnijmy, że celem budowy ronda w kształcie elipsy jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa na jednym z najtrudniejszych skrzyżowań w mieście. Ma ono ułatwić włączenie się do ruchu pojazdom z dróg podporządkowanych dochodzących do pl. Reymonta. Budowa centralnej wyspy na krzyżówce jest jedynie elementem większej inwestycji, polegającej na modernizacji całego systemu dróg na pl. Reymonta, w tym na stworzeniu wygodniejszych ciągów komunikacyjnych dla pieszych z całkiem nowymi chodnikami i bezpieczniejszymi przejściami przez jezdnię – doświetlonymi i zlokalizowanymi w innych miejscach niż dotychczas. Wydzielony też będzie lewoskręt z prawdziwego zdarzenia w ul. Żeromskiego. Po przebudowie skrzyżowania UM zamierza opracować koncepcję modernizacji pozostałej części pl. Reymonta, w tym skweru i zatoki autobusowej.
Więcej o zakresie prac można przeczytać TUTAJ i TUTAJ.